الأحد، 28 يونيو 2026


 

بداية الرقص حنجله!!!

مساء الخير.

مساء النور.

أية ده؟ بتتكلم عن مين؟!!!

هيكون مين غير "الخونة والقراميط", اللى إحنا ماورناش غيرهم عشان نتكلم عنهم كل يوم, وعن سيرتهم الوسخة.

مفهمتش؟

بالرغم من أنهم لم ينشروا الأتفاقية التى أبرموها مع الكيان, إلا إن القرمطة أبتدت حتى من قبل نشر البنود.

برضة مفهمتش؟

مش المثل بيقول: "بداية الرقص حنجلة", يعنى مادم ناوين يرقصوا المفروض يبدأوا الأول بالحنجلة, ولكنهم تخطوا القاعدة, وذهبوا مباشرة للقرمطة.

يعنى أية؟!!!

يعنى المفروض حسب المعلن من الأتفاقية المفروض ينسحبوا من مناطقين محتلتين عشان يعملوهما منطقتان تجربيتان, ولكن عشان هم مختصين فى القرمطة, فعلموا على منطقتين هم لم يستطيعوا أبداً إحتلالهما أو دخولهما بسبب المقاومة, "عشان الجيش لما يخش لهما يصطدم بقوات المقاومة فيها", ويرجعوا يقولوا شفتم أهوه المقاومة والحزب لم يلتزم, وبعد ما يثبتوا فشل الجيش والحزب, يرجعوا ويطالبوا بتسلموهما للكيان على أنهما كانوا محتلينهم من قبل.

بالأضافة إلى أن الكيان لم يكن يحتل أصلاً كل المنطقة خلف الخط الأصفر, ولكنه ثبت حدود للمنطقة الصفراء بتوسع ضاملاً لها مناطق هو حتى لم يستطع الدخول إليها أصلاً بما فيها مناطق خلف نهر الليطانى.

ويبقى الكيان بكدة ضرب كل القراميط والخونة بحجر, ولاعزاء لهم فهم لا يستاهلوا إلا الضرب بالأحذية.

تحياتى, تصبحوا على خير.

وأنت من أهله.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

وهنا صمت هتموت عن الكلام.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

https://hemms.blogspot.com

https://x.com/AlMayadeenNews/status/2059725109766640024

https://x.com/AJArabic/status/2068161427735556372

https://x.com/TalatWbas/status/1949268602776871049

https://x.com/Meemmag/status/1963342485440155862

https://x.com/thaeralbannaa/status/1963320048811995321

 

بقلم

هتموت من الشمس

 

ليست هناك تعليقات: