الأحد، 28 يونيو 2026


 

بداية الرقص حنجله!!!

مساء الخير.

مساء النور.

أية ده؟ بتتكلم عن مين؟!!!

هيكون مين غير "الخونة والقراميط", اللى إحنا ماورناش غيرهم عشان نتكلم عنهم كل يوم, وعن سيرتهم الوسخة.

مفهمتش؟

بالرغم من أنهم لم ينشروا الأتفاقية التى أبرموها مع الكيان, إلا إن القرمطة أبتدت حتى من قبل نشر البنود.

برضة مفهمتش؟

مش المثل بيقول: "بداية الرقص حنجلة", يعنى مادم ناوين يرقصوا المفروض يبدأوا الأول بالحنجلة, ولكنهم تخطوا القاعدة, وذهبوا مباشرة للقرمطة.

يعنى أية؟!!!

يعنى المفروض حسب المعلن من الأتفاقية المفروض ينسحبوا من مناطقين محتلتين عشان يعملوهما منطقتان تجربيتان, ولكن عشان هم مختصين فى القرمطة, فعلموا على منطقتين هم لم يستطيعوا أبداً إحتلالهما أو دخولهما بسبب المقاومة, "عشان الجيش لما يخش لهما يصطدم بقوات المقاومة فيها", ويرجعوا يقولوا شفتم أهوه المقاومة والحزب لم يلتزم, وبعد ما يثبتوا فشل الجيش والحزب, يرجعوا ويطالبوا بتسلموهما للكيان على أنهما كانوا محتلينهم من قبل.

بالأضافة إلى أن الكيان لم يكن يحتل أصلاً كل المنطقة خلف الخط الأصفر, ولكنه ثبت حدود للمنطقة الصفراء بتوسع ضاملاً لها مناطق هو حتى لم يستطع الدخول إليها أصلاً بما فيها مناطق خلف نهر الليطانى.

ويبقى الكيان بكدة ضرب كل القراميط والخونة بحجر, ولاعزاء لهم فهم لا يستاهلوا إلا الضرب بالأحذية.

تحياتى, تصبحوا على خير.

وأنت من أهله.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

وهنا صمت هتموت عن الكلام.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

https://hemms.blogspot.com

https://x.com/AlMayadeenNews/status/2059725109766640024

https://x.com/AJArabic/status/2068161427735556372

https://x.com/TalatWbas/status/1949268602776871049

https://x.com/Meemmag/status/1963342485440155862

https://x.com/thaeralbannaa/status/1963320048811995321

 

بقلم

هتموت من الشمس

 

عاجل: إيران تقصف الأسطول الخامس وتدمر 8 مواقع أمريكية | ترامب أمام أسوأ خيارين

د.أسامة فوزي # 5232 - اسم حفيد الملك سلمان كان من الاسماء المشطوبة في هذا التقرير

ليلة النار! اشتباكات بالصـ ـواريخ .. وإيران تشن 10 استهدافات بشكل غير مسبوق بعد هجوم أمريكي مفاجئ !!

السبت، 27 يونيو 2026

تكلفة المعيشة في مصر 2026 … تقدر تعيش بكام ؟ ( بالأرقام الفعلية )

تصيف بكم في مصر 2026 ؟ … بالارقام الفعلية

تحدي لدقائق هزَّ إيمانها.. إسلام أشرس عدوة للمسلمين! (مادلين)

بالفيديو الهام شاهين تصلى فى الكنيسه ومع رشيد حمامي بسبب مسلسل بطلوع الروح #منعم

ماذا يقول القساوسة عن الإسلام في غرفهم المغلقة؟🔥| هل المسيح سيأتى دياناً للعالمين؟💥😳

ولّعت: إيران تقصف البوارج الأمريكية | مشاهد صادمة لدمار قلب القيادة الأمريكية بالبحرين

ما اخفاه البنتاغون كشفته الاقمار الصناعية وامريكا تحت الصدمة!!!

 


 

عندما يتغير إتجاة الريح فستزين رقابكم المشانق!!!

مساء الخير.

مساء النور.

أية ده؟ بتتكلم عن مين؟!!!

تذكروا هذا اليوم, فعندما يتغير إتجاة الريح فستزين رقابكم المشانق, يا حثالة خونة العرب, وأعهر ما أنجبت الأرض.

ليه كدة؟!!!

لأن الأتفاقية اللى وقعوها اليوم "كفى بها دليل على العهر والخيانة".

ليه؟!!!

لقد عملوا أتفاقية أعطوا بها الأحتلال الشرعية على الأرض المحتلة, وأن يحتفظ بها للأبد فى مقابل إنهم إشترطوا على بلادهم شرط مستحيل التحقق.

وهو؟

وهو نزع سلاح المقاومة قبل إنسحاب الأحتلال من الأرض.

ألا يوجد شرط فيها فى صالح لبنان؟

لا.

طيب, والمنطقتين التجربتين, أليسوا فى صالح لبنان؟

بالطبع لا, تخيل أنهم عايزين يختبروا سلوك "صاحب الأرض" على قطعتين من أرضه, وكأنه من العبيد الموضوعين فى إحدى أصلاحيات تعديل السلوك "لضبطه متلبساً بالدفاع عن أرضه", فإن لم يحسن سلوكه ويظهر ما يكفى من العهر والعماله من وجهة نظرهم, فلن يمكنه العودة أبداً لأرضه وبيته, وسيأخذوا شهادتهم على سوء سلوكه كذريعة لإستمرار الإحتلال لأرضه للأبد.

وفى نفس الوقت وضعوا أنفسهم كراعى ومشرف وقاضى وسجان فى نفس الوقت.

عمرك شفت أخس وأسفل من كدة؟

تذكروا هذا اليوم الأسود, لإن لابد من يوم سترد فيه المظالم, أبيض على كل مظلوم, أسود على كل ظالم.

تصبحوا على خير.

وأنت من أهله.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

وهنا صمت هتموت عن الكلام.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

https://hemms.blogspot.com

https://x.com/AlMayadeenNews/status/2059725109766640024

https://x.com/AJArabic/status/2068161427735556372

https://x.com/TalatWbas/status/1949268602776871049

https://x.com/Meemmag/status/1963342485440155862

https://x.com/thaeralbannaa/status/1963320048811995321

 

بقلم

هتموت من الشمس

 

بين القعقاع بن عنتر اليمني و إيران.. اين يقف العرب ؟

نبوءة خطيره الاسرار المخفيه .اليس هذا ما قاله الرجل الصالح "أبو عبد الرحمن .علم الرؤي والأسرار

الجمعة، 26 يونيو 2026

حسين فهمي يكسر صمته ويكشف أخطر اعترافات علاقته ب صفوت الشريف وأسرار رهيبة عن السادات ورجال مبارك

إسرائـ ـيل تستعد للحـ ـرب مع مصر.. المواجهة قادمة لا محالة.. تفاصيل خطيرة يكشفها د. عصام عبد الشافي

فيديوجديد لخناقة طبيبه الاسنان اللى هز مصر كلها | حنفى السيد يكشف الحقيقه كامله !!

لحظات مرعبة.. زلزال 7.5 يدمر فنزويلا - مباني تنهار وناس تهرب من الشوارع والمباني

قنبلة القرن.. أردوغان يكشف أخطر مؤامرة خبيثة لإسقاط منطقة الشرق الأوسط

حقيقة فيل ابرهة ... الرد على منكري حادثة الفيل وهل كان لأبرهة فيل حقاً؟

ايران تضرب السفن في مضيق هرمز بعد انقلاب سلطنة عمان ! هل يرد ترامب ؟

 


 

مش مهم!!!

مساء الخير.

مساء النور.

أية ده؟ هوه أية؟!!!

هوه أية؟ أية؟

هوه أية اللى مش مهم؟

العدد.

عدد أية؟

عدد من سينجو من الطوفان.

مفهمتش؟

يعنى العدد سيكون قليل بشكل مفجع.

لما؟

لأن فى الغالب سينجو كثير من من يستحق, وقليل جداً من من لا يستحق.

مفهمتش؟

مش مهم.

مش مهم أفهم؟

أه, لأن سيفهم من يستحق أن ينجو.

هى ناقصة ألغاز؟!!!

بالعكس هى بسيطة وسهله لمن يحكم قلبه وعقله.

برضة مفهمتش؟

مش مهم, تصبح على خير.

وأنت من أهله.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

وهنا صمت هتموت عن الكلام.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

https://hemms.blogspot.com

https://x.com/AlMayadeenNews/status/2059725109766640024

https://x.com/AJArabic/status/2068161427735556372

https://x.com/TalatWbas/status/1949268602776871049

https://x.com/Meemmag/status/1963342485440155862

https://x.com/thaeralbannaa/status/1963320048811995321

 

بقلم

هتموت من الشمس

 


 

أغبياء عن عمد؟ أم هذه أعراض بله وراثى؟!!!

مساء الخير.

مساء النور.

أية ده؟ بتتكلم عن مين؟!!!

عن الكيان, وأعوانه من الصهاينة العرب.

أه, مالهم؟

لم أتصور أبداً أنهم وصلوا لهذه الدرجة من الغباء؟ فلهذا بتسائل:

تفتكر أنهم أغبياء عن عمد؟ أم هذه أعراض بله وراثى؟

لم أفهم؟!!!

أنا جاى لك أهوه فى الحكى عشان تفهم:

أول حاجة راحوا, وإحتلوا جزء كبير من جنوب لبنان, وتحت الضغط من الحزب والإيرانيين يريدوا أن ينسحبوا, فأجلسوا عملائهم للتفاوض معهم صورياً على الأنسحاب لكى يجردوهم من أخر قطعة ملابس للحصول على أقصى مكاسب ممكنه مقابل أنسحاب جزئى وصورى ليسكتوا به الحزب والمقاومة.

 أه طبعاً, مين ممكن يصدق الكيان ولا أعوانه؟ وهم أحط من يمشى على الأرض.

والشىء الثانى: تفتكر أننا مش فاهمين إنهما طرف واحد.

مين تقصد؟

النتن, وعملائة وأعوانة من الصهاينة العرب اللى بيجلس يتفاوض معهم على أنهم الطرف الأخر البديل عن الحزب.

مهم بيقولوا إن معهم الشرعية.

أتفاقية الطائف هى من أصبغت عليهم ذلك, بالرغم من أنهم غير كذلك, فهم فى الواقع عار على الشرعية, وعار على الرجال.

أية اللى خلاك غاضب عليهم للدرجة دى؟

أصل المفروض العميل يمشى على الأرض خجلاً, وكأنه يريد أن تبتلعه, ويحاول التخفى خزياً من أعين الناس, وهو خاسىء حزين.

ولكن ما يحدث الآن هو العكس, وكأنه العالم مقلوب على رأسه, فتجد فيه العميل ماشى على الأرض يتفاخر بخسته, وعمالتة, منتفخ يكاد ينفجر من الغرور, معتزا بعهره. ويتهم شرفاء أمتة بالعمالة.

أه, عامل زى المثل اللى بيقول: "العايبة تلهيك, وتجيب اللى فيها فيك".

تمام, يعنى مين يفتكر إن فيه أى وطنى يوافق على أن يعيش أهل وطنه كعبيد تجارب على أرضهم المحتله, وماذا إن لم تحز حسن تصرفاتهم على شروط عبوديتهم المجحفه؟ هلى سيمنعهم الإحتلال من الرجوع لبيوتهم وأرضهم؟ وهل سيوافق على ذلك أعوانه اللى بيحكموا بلدهم.

بصراحة أنا فى حياتى لم أرى ما هو أسفل من كدة: "العملاء ذهبوا ليتفاوضوا مع أولياء نعمتهم, ويستعطفوهم على أفضل شروط عبودية لشرفاء بلادهم".

لقد حولوا الغازى المحتل لسيد, والشريف المقاوم لعبد وفأر تجارب على أجزاء من أرضه!!!

عار عليكم, لقد أفسدتم عطاء الله, وحولتم الحياة فى أوطانا إلى جحيم بطعم المرار.

بصراحة أنا بأعتقد بأنهم من بيمدوا الكيان بالمعلومات الأمنية الخاصة بالحزب.

خلص الكلام.

تصبح على خير.

وأنت من أهله.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

وهنا صمت هتموت عن الكلام.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

https://hemms.blogspot.com

https://x.com/AlMayadeenNews/status/2059725109766640024

https://x.com/AJArabic/status/2068161427735556372

https://x.com/TalatWbas/status/1949268602776871049

https://x.com/Meemmag/status/1963342485440155862

https://x.com/thaeralbannaa/status/1963320048811995321

 

بقلم

هتموت من الشمس

 

هذا ما يخرج به الامام والاحداث الاخيره ويظهر رجل الشرق "أبو عبد الرحمن | علم الرؤي والأسرار الخافيه

الثلاثاء، 23 يونيو 2026


 

اللى يحصل فى سويسرا يبقى فى سويسرا!!!

مساء الخير.

مساء النور.

أية ده؟ هوه أية اللى حصل فى سويسرا؟!!!

بصراحة اللى جرى هناك ما ينحكيش.

حاول تحكية؟

تقدر تقول أنه ينطبق عليه مطلع الأغنية, "على اللى جرى من مراسيلك, على جرى, أه, لما تيجى وأحكيلك على اللى جرى".

هوه أنت ناوى تغنى ثانى؟!!!

حته صغيرة كدة من نفسى.

يا عم براحة على الضحايا.

ماشى, خلاص مش هفتح بقى.

لا, مش للدرجة دى. أفتح بقك عادى, عشان عايزك تحكى لى بقى على اللى الفضايح اللى حصلت فى سويسرا؟

بس إحنا وضعنا مبدأ "اللى يحصل فى سويسرا يبقى فى سويسرا".

خلاص سيبك منه, وخليك جدع, وأحكى؟

ماشى, بس أنا مش عارف الجوازة دى ليه معصلجه كدة؟ وكأن فيه حد باصص لهم فيها.

أهوه, أنت هتتوه ثانى ومش ناوى تحكى؟

لا, خلاص أنا جاى لك فى الكلام.

أول حاجة حصلت تتعلق بالحادثة المتداولة بلقطات مصورة من اجتماعات سويسرا في منتجع بورغنشتوك، لما دخل وزير الخارجية القطرى إلى مكان أنعقاد المحادثات وسلم بحرارة على رئيس الوزراء الباكستانى, وتجاهل نائب الرئيس الأمريكى فانس, وكأنه لم يراه مع أنه كان ملاصق للأخر, مما أعتبرته وسائل الأعلام أهانة للأخير, وللدولة التى يمثلها.

وكمان اللى حصل بين جورجيا ميلونى وتوتو, حيث اندلعت أزمة دبلوماسية في يونيو/حزيران 2026 بين رئيسة وزراء إيطاليا, والرئيس الأمريكي، حيث زعم توتو أن ميلوني "توسلت" إليه بشدة لالتقاط صورة معه على هامش قمة السبعة في فرنسا وأنه وافق "شفقة عليها".

وميلوني ردت بغضب شديد ووصفته بالكذب، قائلة إنها "لا هي ولا إيطاليا تتوسلان لأحد", وأثار الأمر أزمة واسعة انتهت بقرار وزير الخارجية الإيطالي أنطونيو تاياني إلغاء زيارته الرسمية لواشنطن، معتبراً أن إهانة توتو لرئيسة الوزراء هي إهانة لإيطاليا بأكملها.

واللى زاد وغطى, "أنت كمان عارف إن توتو ما بيسترش فى المواقف دى", وديما كاسفهم وجايب لهم الكلام.

أية حكاية؟ عمل أية توتو ثانى؟

القصة تعود إلى تهديدات حادة أطلقها توتو ضد الوفد الإيراني المتواجد في سويسرا لإجراء مفاوضات ثنائية برعاية قطرية وباكستانية، حيث تسببت هذه التصريحات في أزمة دبلوماسية أدت إلى انسحاب الوفد الإيراني مؤقتاً من المحادثات.

أية التفاصيل وخلفية ما حدث بدقة؟

يعنى أية؟

أية اللى قاله توتو؟

في مقابلة هاتفية مع قناة "فوكس نيوز"، هاجم توتو الموقف الإيراني بعد تلويح إيران مجدداً بإغلاق مضيق هرمز، ووجّه تهديداً مباشراً للمفاوضين الإيرانيين قائلاً:

"إذا أغلقتم مضيق هرمز فلن يكون لكم بلد، ولن تتمكنوا حتى من العودة إلى بلدكم اللعين, (وأضاف مهدداً): إن الأفضل للرئيس الإيراني أن يصمت, وإلا سنستولي على بقية البلاد".

أية اللى حصل من تداعيات لتهديده على المفاوضات؟

انسحاب الوفد الإيرانى فور صدور تصريحات توتو، فقد رفض الوفد الإيراني بقيادة رئيس البرلمان محمد باقر قاليباف ووزير الخارجية عباس عراقجي الدخول في المفاوضات المباشرة مع الوفد الأمريكي (الذي يرأسه نائب الرئيس جي دي فانس)، وغادروا مقر الاجتماعات في منتجع بورغنشتوك السويسري احتجاجاً على اللهجة الاستعلائية.

يعنى خربت؟!!!

مش للدرجة, فلقد تدخل الوسطاء, وبذل رئيس الوزراء الباكستاني شهباز شريف والوسطاء القطريون جهوداً مكثفة لتهدئة الأوضاع ومنع انهيار المفاوضات بالكامل, ويظهر أنهم أتفقوا فى النهاية إلى أن: "اللى حصل فى سويسرا, يجب أن يبقى فى سويسرا"!!!

يا نهار مش فايت.

عادى خالص, وبتحصل فى أحسن المفاوضات.

تحياتى, تصبحوا على خير.

وأنت من أهله.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

وهنا صمت هتموت عن الكلام.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

https://hemms.blogspot.com

https://x.com/AlMayadeenNews/status/2059725109766640024

https://x.com/AJArabic/status/2068161427735556372

https://x.com/TalatWbas/status/1949268602776871049

https://x.com/Meemmag/status/1963342485440155862

https://x.com/thaeralbannaa/status/1963320048811995321

 

بقلم

هتموت من الشمس