عام 2026 م لسه بيسخن!!!
عمتم مساءاً.
بسم الله أبتدينا, تفتكر أية أخبار المصايب؟
مصايب أية؟ وكوارث أية؟ ده إحنا لسة بنسخن ونقول
يا هادى.
ما هى حلاوتها فى سخونتها.
حلاوتها أية؟ دى كوارث ومصايب, أية بقى
الحلاوة اللى فيها؟
إحنا مش قلنا أنه عام الرعب, وأهو بادئ وكله
سخونه.
طب, قول بقى ربنا يستر على اللى جاى.
فعلاً ربنا يستر.
ما تيجى نحصر اللى حصل عندنا؟
نحصر أية؟ ده كل اللى مر علينا أربعة
أيام!!!
تفتكر عندنا أية؟
أولاً: لنبدء بالحروب:
·
السودان
– مازالت شغالة, ومعذرة "لأنى نسيتها".
· روسيا وأوكرانيا – مازالت شغالة.
· الصومال - "أنفصال الشمال".
بس
ده حصل فى أواخر السنة الماضية.
بس يحسب على السنة دى.
ليه كده؟
بص, كل اللى يحدث بعد اتمام رقم 70 ألف فى
مقبرة فى عسقلان, "يحسب على عام الرعب".
· اليمن – محاولة أنفصال اليمن الجنوبى,
ومازالت الحرب مستمرة هناك.
· الأمرات – الشارقة بتفكر فى الإستقلال.
· فنزويلا – خطف رئيسها وحرمة.
· وإيران والكيان بيسخنوا حالياً.
· ومتنسوش – ثلاثة حروب إحنا منتظرينهم من
نبؤة النبى دنيال – "لبنان , سوريا , داخل الكيان".
داخل الكيان ده ممكن يكون فين؟
ممكن يعودوا لحرب غزة.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ده كله, وكل اللى عدى أربعة أيام فقط فى السنة.
ربنا يستر على اللى جاى.
على فكرة أكثر حاجة أنا أستغربت لها هى
"عاصفة ثلجية وردية نادرة" تجتاح نص ولاية أيوا فى أمريكا.
تحياتى.
عمتم مساءاً.
تصبحوا على خير.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
وهنا صمت هتموت عن الكلام.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
https://x.com/TalatWbas/status/1949268602776871049
https://x.com/Meemmag/status/1963342485440155862
https://x.com/thaeralbannaa/status/1963320048811995321
بقلم
هتموت من الشمس
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق